http://altumare.webservis.cz
Sailing news 
23. 12. 2010

Vánoční Sailing News

Vánoční Sailing News Vám přináší naše poděkování za přízeň v roce 2010 a nabídku na dva jednoduché super-last-moment vánoční dárky a samozřejmě zajímavosti a novinky ze světa jachtingu.

Přejeme krásné a klidné Vánoce!

ALTUMARE

Super last moment vánoční dárky

Námořní Vánoční SobJeště Vám chybí nějaký dárek pro kapitána nebo člena posádky? Altumare ve spolupráci se šéfkuchařem restaurantu U Kastelána Michalem Göthem připravilo pro milovníky dobrého jídla na suchu i na palubě v roce 2011 další specializované Kurzy vaření na lodi. Kurzy se budou konat v Brně 19.3. a 20.4.2011 přímo v Restaurantu U Kastelána.  Michal Göth zná důvěrně prostředí námořních jachet, jak se můžete přesvědčit v naší fotogalerii.  Michal má rád i středomořskou kuchyni a vaření na lodi, proto se můžete těšit na jednoduché recepty s využitím lokálních surovin u moře snadno dostupných, u kterých nebudete stát celý den za plotnou, ale posádka Vás za ně určitě pochválí.

Pokud chcete věnovat kurz vaření jako dárek, pošlete nám mailem požadovaný počet míst a termín, obratem Vám zašleme dárkový poukaz v PDF a podklady pro platbu.

Naším druhým tipem na super-last-moment dárek je poukaz na kurzy první pomoci, který organizuje firma SHOCK za podpory ALTUMARE, ten nejbližší se koná už 15.1.2011 v Brně.

 

 

Oblíbený jachtařský ostrov opouští EU

Karibský ostrov Saint Barthelemy je oblíbenou zastávkou jachtařůPři plavbě z karibského ostrova Sint Maarten směrem na Guadeloupe leží oblíbená zastávka jachtařů - ostrůvek Saint Barthélemy, který má status nejvzdálenějšího regionu EU. Ale jen do 31.12.2011, protože ostrov svatého Bartoloměje je první zemí, jejíž parlament rozhodl o odchodu z EU.

Parlament Saint-Barth svoje rozhodnutí opustit EU zdůvodnil tím, že :"Evropská unie směřuje k jednotné regulaci všech členských států a přidružených území, ať již jde o nařízení či daně. Svatý Bartoloměj tak bude moci těžko být nadále autonomní v oblasti daní, tak jak to odpovídá jeho vlastní historii. Abychom zachránili svůj status bezcelní zóny zděděný z doby, kdy jsme patřili pod Švédy, musíme získat zpět jurisdikci v oblasti cel. I všelijaké jiné regulace lze na tak malém ostrově, jako je ten náš, stěží uplatňovat. Vezměme si jako příklad evropské nařízení, které vyžaduje snížit obsah benzenu v motorovém benzínu na 1%. Abychom dokázali toto nařízení splnit, stálo by nás to 22 centimů (5Kč) na litr, a o tolik by vzrostly ceny u pump..."

více

Střípky ze Salon Nautic de Paris

Jachtařský veletrh se v Paříži koná pravidelně v prosinciSalon International Nautique de Paris letos oslavil kulaté 50. výročí a potvrdil, že je velkolepým svátkem všech, pro které je jachting zábavou a vášní. Po roce kolísání mezi růstem a propadem v jachtařském průmyslu, pařížský veletrh jasně ukázal oživení ekonomiky a návrat k lepším dnům.  Počet návštěvníků byl v některých dnech rekordní, až přes  30.000, ale celkovou návštěvnost ovlivnila několikadenní sněhová kalamita, která paralyzovala leteckou i silniční dopravu nejen v Paříži, ale v celé Evropě. Přesto je celkový počet 227.000 návštěvníků záviděníhodný.
V průběhu veletrhu bylo prodáno nebývalé množství motorových jachet, na trhu se objevily novinky Prestige  500s,  Prestige 510 s flybridge od firmy Jeanneau, Ferretti 500, Bénéteau Monte Carlo a inovativní atypické  UFO 119.  Menší motorové lodě byly trhákem všech výrobců včetně amerických – premiérové malé SeaRay, Bayliner nebo Fourwinns se prodávaly s motorem za 17 000 EUR. Velká rozmanitost byla také v oblasti nových modelů plachetnic a katamaránů – od CNB 60, Bénéteau Sense, premiéry Jeanneau Sun Odyssey 439, Cigale 16 Alubat, Lagon 400 a 450, Catany 59... "Konjunkturu" zažívají jak loděnice se standardní nabídkou plachetnic, tak výrobci luxusních jachet. Díky zvýšené výrobě luxusních katamaránů značky Catana je skupina Poncin group, jejíž je Catana součástí a do které patří i plachetnice Harmony (které jsou navrhovány jako francouzská low-end značka konkurující Bavariiím) v zelených číslech. Přitom cena nadstandardních katamaránů Catana se pohybuje od 500.000 EUR až přes milión euro, ročně se jich  vyrobí v průměru dvacet.  Zdá se, že trh s luxusními katamarány je méně citlivý na krizi. Altumare svým klientůzm ajišťuje pronájem těchto nadstandardních katamaránů v běžných chartrových cenách v Evropě, Karibiku i dalších destinacích.

více

Správný čas vyrazit na Kubu

"Nic tak krásného jsem v životě neviděl", zvolal Kryštof Kolumbus okouzlený krásou kubánského pobřeží a moře. Stejná slova napsal Ernest Hemingway o 450 let později. Neméně uchváceni světlem, barvami a rytmem života této hřejivé a pohostinné země budete i vy, ať již na moři nebo na pevnině. Nepřístupné a divoké útesy, nekonečné písečné pláže, tropické pralesy, divoké palmy a mangrovníky, skalní štíty hor, nedotknutý podmořský svět plný ryb a korálových zahrad - to je Kuba. Na ulicích a v barech neustále zní hudba, která je dědictvím minulosti a současně tepem smíšené krve mnoha etnických skupin. Kubánci ztělesňují ducha své nespoutanné a pohostinné země, kde se sny dají snít o otevřenýma očima.

více

Plachetnice WeSailForTheWhales 8.12. v 8:35 UTC v cíli ARC 2010

Sportovní část letošního ročníku Atlantic Rally for Cruisers skončila pro posádku závodní jachty Class 40 "WeSailForTheWhales" Spokojená posádka závodní jachty Class40 v cíli ARC2010pod vedením Andrease Hanakampa 8.12.2010 v 8:35, kdy jako první plachetnice třídy IRC Racing doplula do cíle rally v Rodney Bay na karibském ostrově Svatá Lucie (St. Lucia). Z Kanárských ostrovů startovali na plavbu přes Atlantik stejně jako ostatní jachty závodní kategorie IRC Racing 21.11.2010 ve 12:40 UTC. Teď je čeká relaxační a jistě příjemná část závodu, kdy si budou užívat doprovodný a společenský program ARC, čekat na dojezd ostatních jachet a nejspíš i vychutnávat jachting v Karibiku jen tak pro radost. Během následujících hodin by mělo být jasno i o celkovém pořadí v rally po započítání ARC hendikepů jednotlivých jachet, které slouží ke korekci výsledků na vzájemně srovnatelnou rovinu s ohledem na technické parametry jednotlivých závodních jachet.

První jachty z nejpočetněji obsazené kategorie cruising jsou očekávány v Rodney Bay už 11.12.2010

Atlantic Rally for Cruisers online z paluby závodní plachetnice - část 4.

Pro vedoucí jachtu startovního pole kategorie IRC Racing se letošní ročník ARC blíží do finále.7.12.2010 v 18 hodin zbývalo posádce Andrease Hanakampa do cíle ještě 125námořních mil. Jak proběhla poslední část plavby se můžete dočíst díky krátkým zprávám které satelitím telefonem dostáváme z paluby:

3.12.2010 Jaching v tropech
Pohled na Atlantik z paluby závodní jachty Class40Dávám přednost chladnějšímu počasí, nemusí to být nutně ledová zima, ale výhodou je, že když mi je zima, mohu si na sebe vzít další vrstvu oblečení, nebo se zahřát trimováním plachet a jinou prací na palubě. Když je mi vedro, naopak to nefunguje - nemám jak se ochladit. Za chladného počasí se taky jachta uvnitř trošičku zahřeje a vevnitř je sucho, v horku to nejde, vlhko je úplně všude. Když jsou všechny lukny zavřené, pak je uvnitř 100% vlhkost a teplota kolem 30 stupňů, něco jako v tropickém deštném pralese. Vůbec nic neschne. Včera jsme propluli dešťovou frontou a podstatně se ochladilo. Opravdu jsem si to užíval a zůstal u kormidla až do brzkého rána.

Kolem  18 hodiny přišla zpráva, že si udržujeme vedení v naší kategorii i když se nám před několika hodinami poškodila kosatka a proto plujeme jen na staysail. Brzy přijde řada na Code5,  to je Genakr s rolovacím mechanismem a pak na velký spinakr A2. Závod bude vzrušující až do samého konce.

více

Atlantic Rally for Cruisers online z paluby závodní plachetnice - část 3.

Denní zpravodajství z paluby vedoucí jachty závodu Atlantic Rally for Cruisers Vám přinášíme ve spolupráci s Andreasem Hanakapem prostřednictvím satelitního telefonu (omluvte horší kvalitu fotografií).
Zpravodajství z prvních dnů transatlantického závodu ARC  najdete v lodních aktualitách, stejně jako druhou část denních zpráv.

 Online foto z paluby vedoucí jachty v transatlantickém závodě ARC29.11.2010 Klid po bouři
Dnes ráno nám stále ještě foukalo 30 uzlů ze západu. Potom přišla velká bouřka s přeháňkami a poryvy větru a po ní jsme zůstali stát s plácajícími plachtami v naprostém bezvětří!! Napravit škody z posledních dvou dní nám zabere chvíli času. Kabel od satelitu se utrhnul, výztužná spira prošla hlavní plachtou a dva z nás mají pohmožděniny poté, co nás velká vlna vyhodila v noci ze závěsných lůžek.
Nacházíme se ve velmi důležité části závodu a děláme vše abychom udrželi vedení. Do cíle to máme ještě asi 1000nm a podle informací od organizátorů stále vedeme.
Ciao zítra, Andreas

více

Atlantic Rally for Cruisers online z paluby závodní plachetnice - část 2.

Andreas Hanakamp za kormidlem VO60Přímo z paluby závodní plachetnice Class40 "wesailforthewhale", která se účastní závodu ARC2010 ve třídě závodních jachet, Vám přinášíme prostřednictvím satelitního telefonu čerstvé zprávy od Andrease Hanakampa o vývoji závodu i zvláštního počasí, které letošní ročník oblíbené soutěžní plavby přes Atlantik provází. Postřehy z plavby této závodní jachty na start ARC z britského Hamble zaznamenal z paluby náš kolega Josef Horešovský.

26.11.2010 Ať žije ARC!
Složitá meteorologická situace dělá z ARC opravdu zajímavý závod. Dosud jsem si myslel, že ARC nebude nic zajímavého: driftovat přes Atlantik do Karibiku... Sypu si popel na hlavu! ARC je normální závodní jachtíng!. Každé hlášení pořadí jachet napjatě očekáváme a sledujeme kdo v závodní třídě na nás ztrácí a kdo získává. Nepostradatelným pomocníkem nám je navigační software na palubě, do kterého zadáváme pozice konkurentů a pak je analyzujeme. Pro celou flotilu 10 jachet vypočítáváme optimální trasy a snažíme se odhadnout v následujím dni pojedou naši soupeři.

více

Sir Francis Drake zahájil před 433 lety svoji plavbu kolem světa

Sir Francis Drake (zdroj Hondius, Wikipedia)Sir Francis Drake vedl na příkaz královny Alžběty I. plavbu kolem světa, jejímž oficiálním cílem bylo prozkoumat západní pobřeží Jižní Ameriky pro obchodní zájmy Anglie, fakticky však spíš ukrást ve španělských koloniích vše, co půjde a oslabit tak krále Filipa II. a Španělský vliv v oblasti. Pět lodí pod vedením Francise Drakea vyplulo 13.12.1577 z Plymouth, ale když v roce 1578 proplul Magellanovou úžinou do Tichého oceánu, zbyla mu už jen jediná loď. Byl prvním Angličanem, který plul v Tichomoří a prvním Evropanem, který se dostal do Vancouvru. Poté, co obeplul Mys Dobré naděje se roku 1580 vrátil zpět do Plymouth s lodí plnou bohatsví, které uloupil z nechráněných španělských lodí a kolonií. V tehdejších dobách byl rozdíl mezi pirátem a diplomatem velmi sporný. Francis Drake byl pro takovou výpravu ideálním kapitánem, protože od okamžiku, co se na jedné ze svých prvních plaveb seznámil se způsoby Španělů při dovozu otroků z Afriky do Karibiku, začal Španěly nenávidět. Proto se rozhodl Španělsku škodit, seč mu budou síly stačit a naopak osvobozoval otroky a šetřil civilní obyvatele. Španělský král Filip II. vypsal na hlavu Francise Drakea odměnu 20tisíc dukátů (asi 200mil.korun v aktuálních hodnotách). Roku 1581 pasovala královna Alžběta I. Sira Francise Drakea za jeho skvělé služby Anglii na rytíře a později se dokonce stal členem parlamentu.

Ochrana soukromí

Respektujeme Vaše soukromí a pokud si nepřejete Sailing News dostávat, stačí když na adresu info@altumare.cz odešlete email s předmětem NE NEWS a na adresu, ze které mail odešlete, nebudeme News zasílat.

Pokud chcete přihlásit e-mailovou adresu k odebírání News, stačí zaslat na adresu info@altumare.cz mail s předmětem ANO NEWS.

© 2010 ALTUMARE