fbpx
Altumare s.r.o. - Specialista na katamarany a Řecko

Specialista na katamarany a Řecko

Prodej jachet

CNB

Přes 30 let zkušeností s výrobou superjachet i na zakázku

CNB. Kdykoliv vyslovíte tyto tři písmena ve společnosti  jachtařů, kteří sledují trh s prémiovými plachetnicemi , vždy zpozorní, protože ví, že se mluví o superplachetnicích na zakázku.  CNB sídli ve Francii v Bordeaux a vyrábí na zakázku nejen superjachty, ale taky pracovní lodě (třeba minolovky a malé trajekty z laminátu a hliníku). A kromě toho má v nabídce dva modely velkých tzv. semi-custom plachetnic.  

Jak začal příběh superjachet CNB

Jeden nadšený jachtař si objednal u jedné loděnice v Bordeaux stavbu své vysněné plachetnice a zaplatil zálohu. A ona loděnice zkrachovala. Ale nadšený jachtař se nevzdal a rozhodl se loděnici převzít a dokončit stavbu své jachty. Víte kdo byl tím jachtařem? Dieter Gust, dnešní prezident společnosti CNB. Jak tohle víme, když se to nepíše ani na stránkách CNB? On sám to říkal na oslavě 30. narozenin CNB, která se konala v létě 2017 v Bordeaux v hale určené pro výrobu speciálních lodí, která byla pro oslavu vyklizena a kam jsme byli pozváni. Fotky z oslavy jsou v dolní části stránky. 

Semi-custom plachetnice CNB

Ale zpátky k semi-custom plachetnicím, které se vyrábí malolosériovou výrobou.  Výhodou je, že si  nemusíte megaplachetnici nechat stavět na míru, ale můžete si  vybrat ze široké škály možných úprav. Proto dostanete svoji plachetnici rychleji, než kdyby byla navrhována na zakázku a taky levněji!

Přitom CNB uplatňuje při designu a stavbě svých semi-custom plachetnic stejné principy jako při stavbě superplachetnic (většinou kolem 100 stop) a to zejména:

  • umístění těžiště do středu jachty nad kýl, tím se dramaticky zlepší manévrovací schopnosti a vyváženost jachty (běžné sériové jachty mají vždy motor pro úsporu místa pod schody do salonu, tedy mezi zadními kajutami a pak musí mít pohon SailDrive)
  • motor je umístěn do odhlučněné a izolované strojovny, která je pod palubou salonu a ve které je umístěn i generátor a další technologie, díky tomu může být využit standardní hřídelový pohon
  • design a vnitřní uspořádání je přísně upraveno účelu: u CNB 76 je to plavba s posádkou, která má vlastní oddělené prostory, zatímco u CNB 66, která je vlastně jen menší sestrou 76-tky je to rodinná plavba bez posádky, případně s občasným kapitánem

Zvažujete koupi velké plachetnice od 60 stop?

Rádi Vám CNB představíme na některé ze světových výstav (Düsseldorf nebo Cannes). Třeba Vás přesvědčíme, že je lepší pořídit si nejmenší malosériovou superjachtu než kupovat největší sériovou plachetnici...